Borco

Borco om satsningen på digital marknadsföring: “Har sett enorm tillväxt”

Borco är ett företag som fokuserar på all typ av fästelement för bygg och industri, samt verktyg och tillbehör till infästningsprodukter, vilket de gjort sedan starten år 2022. Enligt Fredrik Johansson, VD och ägare av Borco, började resan hemma i garaget på gårdsplanen – en kostym man växte ur och nu är det betydligt större lokaler som gäller. 

Sedan årsskiftet 2024 har Borco använt sig av vårt Ads-paket, en investering som onekligen har gett resultat – nämligen en ökning på 628% i försäljning och tre gånger så hög konverteringsgrad. Vi passade på att fråga Fredrik om deras upplevelse av att använda sig av våra digitala marknadsföringstjänster, vilka resultat de sett och framtidsplanerna för Borco. 

Satsningen på digital marknadsföring

Borco kommer från en historia av att ha provat flera andra leverantörer för Google Ads, men det gav inte det resultat de ville ha. Enligt Fredrik fanns inte riktigt förståelsen heller för att de är ett mindre bolag som står sig på tillväxt. 

“När du som företagare befinner dig i ett läge där alla pengar är viktiga och det finns många hål att stoppa dem i, så var Starweb klockrena. De förstod vad jag ville ha och att jag ville börja smått för att se hur vi skulle agera framöver”, förklarar Fredrik. 

“Jag måste också verkligen ge Gideon en eloge hos er som var tydlig när jag tyckte att vi skulle höja budgeten. Då menade Gideon istället att han tyckte att vi skulle avvakta en månad till, för att verkligen kunna mäta vad och var vi ska satsa för att få ut så mycket som möjligt av den satta budgeten. Där och då har du min respekt som företagare, man förstår problematiken och vill verkligen att vi ska lyckas,” fortsätter Fredrik. 

Resultatet: 628% ökning i försäljning 🎉

Kombinationen mellan vår interna expertis på Starweb och en otrolig ambition hos Fredrik och gänget resulterade i ökad försäljning, ett ökat snittordervärde och även en högre konverteringsgrad. 

  • 628% ökning av försäljning 
  • 11% ökning i snittordervärde
  • Tre gånger högre konverteringsgrad 

“Vi har sett enorm tillväxt, där vi haft flera konkreta samt konstruktiva samtal om vad som är bäst. Jag har stor tilltro till er som leverantör”, säger Fredrik. 

“Flera större affärer på grund av vår webbshop”

Enligt Fredrik har samarbetet varit en avgörande faktor för Borcos framgång inom digital marknadsföring och Google Ads. De betonar vikten av att ha en partner som verkligen bryr sig om kundens framgång. 

“Utan tvekan, kör med Starweb för de vill inget annat än att du som kund ska lyckas,” säger Fredrik och lyfter fram det nära samarbetet och hur både e-handel och marknadsföring utvecklats för att maximera resultatet.

En viktig insikt från Fredrik är även att e-handeln fungerar som ett kraftfullt skyltfönster, inte bara för direktförsäljning i deras e-handel – utan även för att generera större affärer utanför själva shoppen. Även om alla affärer inte sker via deras e-handel, har närvaron online varit avgörande för att skapa nya möjligheter. 

“Det kan vara svårt att mäta, men vi har fått flera större affärer på grund av vår webbshop, även om inte alla konverteringar går igenom just shoppen”, säger Fredrik.

Framtidsplanerna: “Fortsatt tillväxt”

På frågan om hur framtidsplanerna ser ut för Borco är svaret glasklart – det är fortsatt tillväxt som gäller. 

“Vi har ju flera strängar på vår lyra, men vi hoppas och tror att vi får fortsatt tillväxt på samtliga grenar. Vi ser väldigt positivt på vad e-handel gjort för vår verksamhet”, avslutar Fredrik.

På Starweb är vi alltid extra glada när det går bra för våra kunder, och inte minst när vi kunnat hjälpa dem åt rätt håll. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att accelerera med digital marknadsföring eller ta din e-handel till nästa nivå? Kontakta oss, så tar vi det därifrån.

Se fler kundcase