Attagé

Attáge använde flytthjälpen - tre veckor innan lansering

När Attáge efter flera års utveckling och hårt arbete närmade sig lansering uppstod utmaningar i den e-handelsplattform Attáge låg på. Grundare av Attáge, Jonna Johansson, insåg att ett plattformsbyte var nödvändigt. Det var då hon fick nys om Nordisk e-handel. Och genom vår tjänst Flytthjälpen flyttades butiken till Nordisk e-handel. “Flytten gick både snabbt och smidigt, dessutom fick jag bra support hela vägen”, säger Jonna.

Idén om Attáge föddes år 2016. Jonna såg ett gap på väskmarknaden och i det utbud som fanns. Det saknades praktiska men snygga väskor i hållbara material.

!Jag ville hitta den perfekta jobbväskan som rymde allt. Jag gillar att träna och att kunna ha både laptop, ombyte och necessär i samma väska. Vi kom fram till att skapa någonting själva men ställde oss frågan hur vi skulle kunna rättfärdiga en ny produkt när konsumtion är ett så stort problem i världen. Det var då vi hittade en lucka i den veganska marknaden. Och hjärtat i Attáge är sedan dess hållbarhet."

Idag erbjuder Attáge fyra olika väskmodeller, med tre olika mönster av varje modell. Väskorna är designade av Attáge i Sverige och tillverkas i Spanien. Produkterna tillverkas i AppleSkin™, ett veganskt läder som består av 20-30 procent äppelrester från matindustrin i norra Italien.

Resan till Nordisk e-handel

Arbetet med Attáge pågick i flera år och Jonna skapade först en e-handel via en annan e-handelsplattform än Nordisk e-handel. Men, när lanseringen närmade sig uppstod problem.

"Attáge låg på en annan plattform och en vän hjälpte mig att designa och sätta upp den. När hans arbete var klart och jag skulle koppla på betalningsmodulen fungerade det inte som jag önskade. Dessutom stod det att plattformen erbjöd support dygnet runt, men snabbt insåg jag att det handlade om ett frågeformulär där man fick söka sig efter svar. Jag behövde helt enkelt flytta min e-handel och med bara tre veckor till lansering började jag se mig runt. Det var då jag hittade Nordisk e-handel."

Jonna tog kontakt med Nordisk e-handel och tillsammans beslutade de att hon skulle använda sig av tjänsten Flytthjälpen. Tjänsten innebär att innehåll, inställningar och lagerprofiler förs över och att butiken flyttar till Nordisk e-handel.

"Jag är otroligt nöjd. Det hela gick mycket snabbare än vad jag trodde det skulle göra, vilket passade mig eftersom jag hade tight med tid. E-handeln blev i stort sätt likadan som innan och det var bara smådetaljer som behövde fixas efter flytten. Jag tycker även att tjänsten är prisvärd. Som småföretagare behöver man tänka på sina utgifter och detta var en välinvesterad sådan, säger Jonna och fortsätter: Jag skulle säga att en av Nordisk e-handels största styrkor är hur inlyssnande de är. Vi har haft en bra dialog hela vägen och de har tillgodosett alla mina behov. Det känns bra att ha en så engagerande partner som vill att man ska vara nöjd."

“Vi vill bidra med ett bättre alternativ i modebranschen”

Attáge har nu varit lanserad i några veckor. Jonna, som brinner för sina produkter och en värld där slow fashion får ta mer plats, ser ljust på framtiden.

"Min vision är att vi inom fem år är ett av Sveriges tio största väskmärken. Jag hoppas att vi tillsammans kan komma framåt i utvecklingen inom modebranschen, det behövs verkligen. Vårt mål är att vara 100 procent hållbara år 2030. Vi vill bidra med ett bättre alternativ i modebranschen", avslutar Jonna. 

Har du en e-handel på en annan plattform än Nordisk e-handel men är sugen på att flytta? Ta kontakt med oss.

Se fler kundcase