Önskemål om den visuella vyn med variantbilder och färger tillsammans med en QuickShop, direkt i produktlistan, är något många handlare önskat sig länge, inte minst i mobilvyn.
– Det är alltid en utmaning att gå steget längre. Vi har jämfört 300 av västvärldens största e-handelsbutiker och inte hittat en enda med motsvarande kombination. Dessutom med favorisering av rätt variantval, säger Johannes Dahlskog, Vice VD på Starweb.
Boosta varianterna med bilder och/eller färgikoner gör det tydligt för besökaren vilka alternativ som finns av varan, direkt i produktlistan, ökar intresset för produkten. Här erbjuds också att favorisera exakt rätt variant för framtida köp eller återköp.
Quick Shop – Att handla varor med många varianter, direkt i produktlistan gör det väldig enkelt för besökaren att handla flera varor utan att växla mellan olika fönster. Detta ökar oftast totala ordervärdet både för dig som B2B- och B2C-handlare.
– Att mixa dessa två tillbehören är något vi inte sett någonstans. Vi ser hur lösningen kommer kunna öka konverteringarna markant för e-handlare som använder kombinationen. Mätningar kommer utföras för att få fram exakta värden, säger Johannes.
Både Quick Shop och Boost av produktvarianter visas direkt i våra testbutiker.