Visste du att du kan använda dig av temadagar för att vässa ditt content? Kanelbullens dag, Alla hjärtans dag samt Harry Potter-dagen är alla exempel på hyllade temadagar som man kan använda i sin content-strategi. Kanske kan du använda det för att skicka ut en kampanj i ditt nyhetsbrev? Eller så kan du ha ett erbjudande på hemsidan som är relaterat till dagen i fråga.
När du arbetar med din content-strategi är det en god idé att se över vilka temadagar som finns. Det kan du bland annat göra på hemsidan temadagar.se. Där finns det listat månad för månad, vilket gör att du lätt kan plocka ut de som är relevanta för ditt företag.
När du väl valt ut de temadagar du vill satsa på är det dags att planera innehållet för dem. Till exempel, om du driver en butik som säljer hudvård, eller andra skönhetsprodukter, kan du ha en kampanj under Hudvårdens dag som infaller den 7 juli. Eller varför inte sätta ihop en presentguide inför Alla systrars dag den 7 augusti? Möjligheterna är oändliga!
Om du har läst igenom ovan länkade lista och känner att du inte hittar någon relevant för ditt företag och dess erbjudande – skapa en egen! Marknadsför den och gör kampanjer relaterat till den, så dina kunder samt besökare känner igen den. Gör det gärna till en återkommande kampanj dessutom, för att den ska få fäste.
Tips! För att den ska få ännu mer spridning kan du även skicka in den till Temadagars hemsida, så att den blir inlagd i deras kalender.
Nedan listar vi lite olika dagar som kommer under följande månad. För den fullständiga listan kan du kolla in hemsidan vi tipsade om ovan!